Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat | Resimleri Göster

ANILARLA İZMİR GÜNLERİNE YOLCULUK

Açıklama: Ertesi günü dünürüm İzzet ağanın çiftliğini gezdik.
Kategori: Hayatın İçinden
Eklenme Tarihi: 27 Nisan 2020
Geçerli Tarih: 19 Nisan 2024, 06:41
Site: Yanıkozan Fikir Ve Sanat Sitesi
URL: http://www.yanikozan.com/haber_detay.asp?haberID=454

ANILARLA İZMİR GÜNLERİNE YOLCULUK 2013 yılının Ekim ayının Kurban Bayramıydı. Kızım Ülkü, damadım, oğlum Metehan, gelinim ve birlikte yavrukurtlarımla İzmir yolculuğuna çıktık. Bayram ertesi günü iki otomobille önce Bursa'da yeğenlerimin bayramlarını tebrik edip, yola devam ettik. Bu hatta benim ilk seyahatim. Balıkesir'i ilk kez görüyorum. Ödemiş'e giderken dağda bir köyde durup namaz kılmıştık. Oranın adı ilginçtir. Allahdiyen köyü ve Camii dir. Yollarda molalarla birlikte yedi saate Ödemiş'e dünürlerimizin kapısını çaldık. Yemek, çay ve söyleşiyle saatlerin nasıl geçtiğini fark edemedik. Ertesi günü dünürüm İzzet ağanın çiftliğini gezdik. Oğlu Ergün de bizimle birlikteydi. Kocaman bir çiftlik. Dünürüm çiçekçilikle geçimini sağlıyor. Bol bol fotoğraflar çekildik. Bu arada bayram olmasından dolayı dünürümüzün hısım akrabasını da ziyaret ederek bayramlaştık. Karadenizli'yim. Marmara'da oturuyorum yıllardır. Akdeniz'e birkaç kez gittim. Hayalimde hep Ege vardı. Fakat gelin, görün ki hava hiç el vermedi. Ödemiş'i dışarı çıkamadık. Ege'yi görmem nasip değilmiş. İzmir'de Sakarya'dan arkadaşım Maarif müfettişi Ahmet Ratıp Bey'i de göremedik. Damadım Erdal'ın daha köyümüze ilk adım attığı andı. Evimizde gelen bekçi Selahattin abimizin, Erdal'ı görmesiyle: İzmir dağlarıda çiçekler açar, diye türküyü söylemeye başlaması, akıllara durgunluk verecek nitelikteydi. İleri yıllarda , bu kez damadın Akyazı'ya geldiği günlerden bir gün: Nebi dayım: Nereli damat, diye soruyor. İzmir,Ödemişli, cevabını alınca: Damadımızın borcu yokmuş, esprisi de anılardaki yerini almıştır. Bu arada ziyaret etmem gereken dayımın oğlu Maarif müfettişi İdris Düzcan'ın bayram tatili nedeniyle Sakarya'da olmasından dolayı ziyaret etmemiz söz konusu olmadı. İnşallah bir başka zamanda Ege'yi, Ahmet Beyle İdris Düzcan'ı da görmem kısmet olur. İlgimi çeken konulardan biri, bir ağaçta hem mandalina, hem portakal ve hem de limonun yetişmesi. Güzel bir anı olarak kaldı yanında çekindiğim resim de. Cuma'ydı. Ödemiş'in gezilip- görülecek yerlerini gezdik. Birgivi türbesi, Birgi evi, Birgi Çakırağa Konağı, Birgi Aydınoğlu Mehmetbey Camii gezdiğimiz yerlerin birkaçı. Cuma namazını Aydınoğlu Mehmetbey Camii'nde eda ettik. Ülkemizin çok yerlerinde zuhr-i ahir, niyetiyle dört rekat daha namaz kılınmaktadır. Fakat, hocamız, Cuma'nın son sünnetinin ardından selam verdi. Âyet-el-kürsi ve tesbîhler çekilip , duâ edildi. Zuhr-i ahir ile vaktin son sünneti kılınmadı. Ödemişli dünürlerimizin sıcak ilgilerinden ziyadesiyle memnun olduk. Güzel anılarla İzmir'e veda edip, Sakarya'ya döndük. Nisan 2020 Sakarya Muhammet AVCI