ana sayfam yap künye e - mail
ANASAYFA BIYOGRAFI MAKALELER SIIRLER RSS AKIŞI ANKETLER VIDEOLAR İLETİŞİM
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
ZONGULDAK’I TURLADIK...
02 Mart 2022, 20:01

67. yaşıma merhaba dedim mumlara üfleyerek.

Yıllardır Zonguldak’ı görme merakım vardı. Nasip şimdiye imiş. Kızımın da Zonguldakta üniversite okuyor olması, Zonguldak’a seyahat etmemiz daha da önemli hale geldi. Davet günler öncesinden Zonguldak SGK il müdürü Erkin Avcı ve ailesinden geldi. 67. yaşıma 67 plakalı şehir olan Zonguldak’ta girmemin anlamı çok farklı olacaktı. 18 Şubat 2022 Cuma günü otobüsle Zonguldak’a hareket ettik ben, eşim ve kızım Cemre. Batı Karadeniz’e ilk kez yolculuk yapıyorduk.Düzce’den sonra Zonguldak’ın ilçelerini sırasıyla Alaplı, Ereğli ve Kozluk’u geçip Zonguldak’a vardığımızda vakit hayli geçti. Erkin bey, bizi terminalden alıp, evine götürdü. Evde eşinden başka bir de annesi vardı. Selamlaşıp, kısa hal- hatırdan sofraya oturduk. Sofra, kral sofrası gibiydi. Yok yoktu sofrada. Doğum günü pastam da beni bekliyordu. 67. yaşıma merhaba dedim mumlara üfleyerek. Ertesi gün yolumuz Çaycuma’ya düştü. Baldızım olan Hatice’nin kızı burda diş hekimidir, onları ziyaret ettik. Gizemli bir Yanıklı buluşması oldu. Dönüşte Filyos antik kentini gezdik. İkinci gün, Gökgöz mağarasını gezdik. Görmenizi tavsiye ederim. Maden müzesini ziyaret ettik. Duygulu anlar yaşadık maden şehitlerini yad ederken. Sultan Alpaslan camiinde bir öğle namazını eda ettik. Gezi yolu’nda turladık. Gözüme bir tabela ilişti: Hopa Mezarlığı. Onlara da birer Fatiha okuduk. Uzun Mehmet camiini ziyaret ettik. Yolumuz bu kez ’Sevgi, Barış, Dostluk Kenti’ Karadeniz Ereğli’ye düştü. Ereğli, Zonguldak’tan da büyük. Ereğli Demir- Çelik fabrikasını gördük. Çınar dibinde çay ve saleplerimizi içtik. Denizi doya doya seyrettik. Üçüncü günümüz, Bülent Ecevit Üniversitesi Araştırma hastanesinde geçti. Zonguldak, elbetteki ne üç gün gezmeyle ne de üç satır yazmayla anlatılabilir. İyisi gelip görmeli.Nefis yemeklerinden tatmalı. Bu seyahatimin de tadı damağımda kaldı. Salı günü ev sahiplerine şükran duygularımızı ifade edip, vedalaşıp Sakarya’ya döndük. Şubat 2022 Sakarya Muhammet AVCI

Bu içerik 233 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Diğer Haberler

KONUK YAZARLAR

Hasan Avcı(İst) Hasan Avcı(İst)
Bayram Gelmiş Neyimize
Kazım Avcı Kazım Avcı
Cumhuriyeti Anlamak
Miraç Avcı Miraç Avcı
Yüzümden düşen sanki bin parça

SİTE ANKET

Şiirleri mi Makaleleri mi takip ediyorsunuz?